星期四, 5月 21, 2009

風水之意義

佛家講求"四大皆空", 那四大? 是我向朋友常問的問題. 有的戲言答粥粉麵飯, 有的答眼耳口鼻, 有的答.....其實答乜都得, 因為重點在於"空", 當然model answer係指"地水火風"四元素, 這很有趣, 與歐洲古時相信宇宙係由"土水火風"組成極為相近.
四大皆空意思簡單而言即一切皆空. 當人進入了此境界, 已了無牽掛, 亦無須為得失而自製痛苦.

基於以上簡單的解說,我會問你"佛教駛唔駛睇風水呢?"
答案好明顯, "唔駛" 因為你係通過各種的領悟去達到空的層次, "世俗風水"追求的名利財氣根本就同佛教教義相背馳.
但點解我無端端寫篇咁既野呢? 原因係我見到依家既風水發展已真係"集萬家於一身",即係乜都有d. 見d師傅係咁講佛經,但又同時講追求名利既風水,其實真係好攪笑.

今日睇都市閒情本來我覺得都正常既師傅, 竟然講open kitchen唔好既主因係依度殺豬牛羊魚蝦蟹時會釋出怨氣飄出去影響宅主健康, 依d明顯係宗教理論. 而且重點係, open kitchen變 closed kitchen係唔係就唔會有怨氣呢? 根本唔係. 因為佛教就講明不殺生, 你關埋廚房變密室咁d怨氣咪聚晒係度? 一樣死! 食素啦咁.
open kitchen唯一唔好既係通風做得唔好既話, 會將油煙污染物留晒係屋內, 即係氣流及空氣質素, 所以open kitchen第一件"風水法器"唔係咩水晶球,銅尺,黑曜石.... 而係勁力西門子/富士皇抽油煙機加對流窗令室內通風!

風水講的是藏風聚氣,本身並不牽涉及宗教成份,不會叫你拜神燒香,亦唔會殺雞做法事, 也不會與宗教對立. 但咁多年發展下來, 唔同人自己加入左好多唔同既野入去. 例如道教加入左佢地自己既道術. 但加還加. 唔好攪到亂晒. 又將宗教教義放入去風水之中. 然後marketing自己一番提升身價.仲有好多講話用酸鹼度及磁場等科學方法搵靈體,但做既過程根本就錯漏百出笑死人. 唉...

更有趣既事係, 近日有朋友問我點樣可以學風水, 原因係見到有風水師可搵幾十億, 但依位朋友本身係唔信風水既, 咁先恐怖! 講到明唔信但一話搵錢就話要學, 仲問點樣可以呃到人. 死唔死??!! 有時睇下行家. 雖然話係不問出身, 但極多裝修工人, 的士司機 乜野行業都有. 就係欠左本來由讀書人出任司天監/欽天監(天文官)既讀書人. 其實最重要係師傅除左識風水外, 仲要係有修養及德行. 依兩樣都冇既話,做乜都死.

其實, 風水只會在用色, 數字, 物質, 方位, 座向, 選址上作出深入的考量, 根據每個人的體質在特定的空間及時間作出設計, 以達至平衡的良好結果. 係一種中國人的自然觀/宇宙觀.